logo
EN EN PL PL Zaloguj się
Wyszukiwarka PL
Wyszukiwanie zaawansowane
O nas   Działalność badawcza   Wydawnictwa   Doktoranci   Studia podyplomowe   Biblioteka   Zbiory   CADIS   Dariah
O instytucie Sztuki PAN
  • O Instytucie Sztuki PAN  
    • 65 lat Instytutu Sztuki
    • Historia IS PAN
    • Historia siedziby IS PAN
  • Dyrekcja Instytutu Sztuki PAN
  • Pracownicy Instytutu Sztuki PAN
  • Biogramy pracowników naukowych
  • Statut Instytutu Sztuki PAN
  • Regulaminy
  • Informacje wewnętrzne
  • RODO
  • Deklaracja dostępności
  • Logotyp IS PAN
dr Joanna Stacewicz-Podlipska

Zakład Historii Sztuki / Department of the History of Fine Arts – adiunkt / assistant professor
      Biuletyn Historii Sztuki [Bulletin of Art History] – zastępca redaktora naczelnego/ deputy editor-in-chief

Telefon: +48 (22) 50 48 236
E-mail: joanna.stacewicz-podlipska@ispan.pl; joanna.stacewicz@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4504-1546

 

Nota biograficzna   Biographical note
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (historia sztuki, dyplom summa cum laude) oraz studium doktoranckiego w Instytucie Sztuki PAN. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o sztuce. Adiunkt w Zakładzie Historii Sztuki Instytutu Sztuki PAN. Współlaureatka nagrody im. prof. dr. Jerzego Z. Łozińskiego. Laureatka stypendiów naukowych oraz członkini zespołów badawczych w ramach grantów NPRH finansowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Członkini Rady Naukowej Instytutu Sztuki PAN. Zastępca redaktora naczelnego Biuletynu Historii Sztuki.  

A graduate of the University of Warsaw (art history, diploma summa cum laude) and doctoral studies at the Institute of Art of the Polish Academy of Sciences, she holds PhD in the humanities. Assistant professor at the Department of the History of Fine Arts of the Institute of Art of the Polish Academy of Sciences. She is a co-laureate of the Professor Dr. Jerzy Z. Łoziński Prize and was awarded scholarships, granted by University of Warsaw, Polish Academy of Sciences and Minister of National Education. She worked on the projects conducted in the framework of the National Programme for the Development of the Humanities as instituted by the Ministry of Science and Higher Education. Member of the Academic Board of the Institute of Art of the Polish Academy of Sciences. Deputy editor-in-chief of Biuletyn Historii Sztuki [Bulletin of Art History].

Zakres badań   Fields of research
  • scenografia teatralna i filmowa
  • związki sztuk plastycznych i teatru
  • historia wystaw sztuki
  • krytyka artystyczna
  • sztuka polska przełomu XIX i XX wieku oraz dwudziestolecia międzywojennego
 
  • scenography
  • mutual relationship between visual and performing arts
  • history of exhibitions
  • art criticism
  • Polish modern art
Wykształcenie   Education
  • Instytut Sztuki PAN: studia doktoranckie, 2006–2011 (stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o sztuce na podstawie pracy pt. Twórczość scenograficzna i malarska Teresy Roszkowskiej napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Lidii Kuchtówny, 2012)
  • Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW, Instytut Rozwoju Biznesu: podyplomowe studium Public Relations, 2006–2007 (dyplom specjalisty PR na podstawie pracy pt. Projekt kampanii Public Relations dla Stowarzyszenia Historyków Sztuki napisanej pod kierunkiem dr. Andrzeja Stolarczyka, 2007)
  • Instytut Historii Sztuki UW: studia magisterskie, 2001–2006 (tytuł magistra na podstawie pracy pt. Teatr i film w twórczości Jana Marcina Szancera napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Anny Sieradzkiej, 2007, dyplom summa cum laude)
 
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences: doctoral studies, 2006–2011 (Ph.D dissertation Stage Design and Painting of Teresa Roszkowska supervised by Professor Lidia Kuchtówna, 2012)
  • Institute of Philosophy and Sociology, Polish Academy of Sciences; Institute of Applied Social Sciences of the University of Warsaw; IBD Business School: Post-Graduate Studies in Public Relations, 2006–2007 (diploma thesis PR Campaign for the Association of Art Historians supervised by Dr. Andrzej Stolarczyk, 2007)
  • Institute of Art History, University of Warsaw: MA studies, 2001–2006 (MA thesis Theatre and Film in Jan Marcin Szancer’s Work supervised by Professor Anna Sieradzka, 2006, diploma summa cum laude)
Zatrudnienie   Academic empoyment
  • Instytut Sztuki PAN, Zakład Historii Sztuk Plastycznych, adiunkt, 2019–
  • Instytut Sztuki PAN, Zbiory Specjalne i Dokumentacja Teatru, adiunkt, 2016–2019
  • Instytut Historii Sztuki UW, Zakład Teorii Sztuki, adiunkt, 2013–2016
 
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Department of the History of Fine Arts, assistant professor, 2019–present
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Special Collections and Theatre Documentation, assistant professor, 2016–2019
  • Institute of Art History, University of Warsaw, Department of Art Theory, assistant professor, 2013–2016
Przebieg aktywności naukowej   Professional activities
  • Instytut Sztuki PAN, Biuletyn Historii Sztuki, zastępca redaktora naczelnego, 2022–
  • Instytut Sztuki PAN, Biuletyn Historii Sztuki, redaktorka, 2019–
  • Instytut Sztuki PAN, Rada Naukowa, członkini, 2018–
  • Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata, Oddział Warszawski, vice-prezes, 2014–2016
  • Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata, sekretarz redakcji serii Studia i Monografie, 2013–2016
  • Instytut Sztuki PAN, Dokumentacja Plastyki Współczesnej, członkini zespołu w projekcie badawczym Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, 2012–2013
  • Instytut Sztuki PAN, Zbiory Specjalne i Dokumentacja Teatru, prace dokumentacyjne w ramach umowy stypendialnej (stypendium doktoranckie IS PAN), 2007–2008
 
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Biuletyn Historii Sztuki [Bulletin of Art History], deputy editor-in-chief, 2022–present
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Biuletyn Historii Sztuki [Bulletin of Art History], senior editor, 2019–present
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, the Academic Board, member, 2018–present
  • Polish Institute of World Art Studies, Warsaw Branch, vice head, 2014–2016
  • Polish Institute of World Art Studies, Studies and Monographs Series, scientific secretary, 2013–2016
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Documentation of Polish Contemporary Art, participant of the research team in project Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960 [Polish Artistic Life Between 1944–1960], 2012–2013
  • Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Special Collections and Theatre Documentation, work under a doctoral scholarship agreement, 2007–2008
Doświadczenie dydaktyczne   Teaching experience
Uniwersytet Warszawski, Instytut Historii Sztuki
Studia licencjackie:
  • Warsztat metodologiczny historyka sztuki (2013/2014; 2014/2015)
  • Proseminarium i seminarium licencjackie (2013/2014; 2014/2015)
  • Od plastyki teatralnej do teatru plastycznego (2014/2015)
  • Sztuka i teatr w międzywojennej Warszawie (2014/2015)
  • Terytoria wspólne, terytoria niczyje? Pogranicza sztuk plastycznych i teatru (2013/2014)
Uniwersytet Warszawski, Instytut Historii Sztuki
Studia magisterskie:
  • Malarze, konstruktorzy, wizjonerzy. Historia polskiej scenografii teatralnej (2014/2015)
  • Życie artystyczne w międzywojennej Warszawie (2013/2014)

Collegium Civitas, Historia Sztuki. Perspektywa społeczna i polityczna
Studia podyplomowe:
  • wykłady na temat twórczości wybranych artystów i scenografów XX w. (2009/2010)
  • wykłady na temat twórczości wybranych artystów i scenografów XX w. (2008/2009)
  University of Warsaw, Institute of Art History
Undergraduate courses:
  • Warsztat metodologiczny historyka sztuki [Art History Methodology] (2013/2014; 2014/2015)
  • Proseminarium i seminarium licencjackie [Bachelor’s Seminary] (2013/2014; 2014/2015)
  • Od plastyki teatralnej do teatru plastycznego [Painter in a theatre: artisan, artist, author] (2014/2015)
  • Sztuka i teatr w międzywojennej Warszawie [Art and theatre in interwar Warsaw] (2014/2015)
  • Terytoria wspólne, terytoria niczyje? Pogranicza sztuk plastycznych i teatru [Common territory, no one’s territory? Between visual arts and theatre] (2013/2014)
University of Warsaw, Institute of Art History
Graduate courses:
  • Malarze, konstruktorzy, wizjonerzy. Historia polskiej scenografii teatralnej [Painters, constructors, visionaries. History of Polish stage design] (2014/2015)
  • Życie artystyczne w międzywojennej Warszawie [Artistic life in the interwar Warsaw] (2013/2014)
Collegium Civitas, Art History: A social and politic perspective
Post-Graduate course:
  • lectures on the work of selected 20th-century painters and set designers (2009/2010)
  • lectures on the work of selected 20th-century painters and set designers (2008/2009)
Projekty badawcze   Research grants
  • Historia wystaw w Zachęcie – Centralnym Biurze Wystaw Artystycznych w latach 1949–1970, nr: 0086/NPRH3/H11/82/2014, MNiSW (NPRH), projekt badawczy pod kierunkiem dr hab. Gabrieli Świtek, jednostka: Instytut Historii Sztuki UW; Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, funkcja: wykonawca, czas realizacji: 2014–2015.
  • Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, t. 5-7, lata 1951–1953 – opracowanie i publikacja, nr: 11H 13 0297 82, MNISW (NPRH), projekt badawczy pod kierunkiem dr hab. prof. IS PAN Anny Wierzbickiej, jednostka: Instytut Sztuki PAN, funkcja: wykonawca, czas realizacji: 2013.
  • Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, t. 1-4, lata 1944–1950 – opracowanie i publikacja, MNiSW, projekt badawczy pod kierunkiem dr hab. prof. IS PAN Anny Wierzbickiej, jednostka: Instytut Sztuki PAN, funkcja: wykonawca, czas realizacji: 2012.
  • Życie i twórczość Teresy Roszkowskiej, nr: N N105 348540, MNiSW, projekt badawczy promotorski pod kierunkiem prof. dr hab. Lidii Kuchtówny, jednostka: Instytut Sztuki PAN, funkcja: wykonawca, czas realizacji: 2011–2012.
 
  • Historia wystaw w Zachęcie – Centralnym Biurze Wystaw Artystycznych w latach 1949–1970 [The History of Exhibitions at Zachęta, the Central Bureau of Art Exhibitions, in the Period 1949–1970] – research project conducted by the Institute of Art History at the University of Warsaw, in the framework of the National Programme for the Development of the Humanities as instituted by the Ministry of Science and Higher Education (no. 0086/NPRH3/H11/82/2014): member of the research team under the supervision of Professor Gabriela Świtek, 2014–2015.
  • Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, t. 5-7, lata 1951–1953 – opracowanie i publikacja [Polish Artistic Life Between 1944–1960, vol. 5-7: 1951–1953 – edition and publication] – research project conducted by the Institute of Art of the Polish Academy of Sciences, in the framework of the National Programme for the Development of the Humanities as instituted by the Ministry of Science and Higher Education (no. 11H 13 0297 82): member of the research team under the supervision of Professor Anna Wierzbicka, 2013.
  • Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, t. 1-4, lata 1944–1950 – opracowanie i publikacja [Polish Artistic Life Between 1944–1960, vol. 1-4: 1944–1950 – edition and publication] – research project conducted by the Institute of Art of the Polish Academy of Sciences financed by the Ministry of Science and Higher Education: member of the research team under the supervision of Professor Anna Wierzbicka, 2012.
  • Życie i twórczość Teresy Roszkowskiej [Life and Work of Teresa Roszkowska] – Ph.D research project conducted by the Institute of Art of the Polish Academy of Sciences financed by the Ministry of Science and Higher Education (no. N N105 348540): sole investigator under the supervision of Professor Lidia Kuchtówna, 2011–2012.
Nagrody, stypendia i wyróżnienia   Awards, scholarships and honours
  • Nagroda im. prof. dr. Jerzego Z. Łozińskiego za współautorstwo cyklu Polskie Życie Artystyczne w latach 1944–1960, t. 1-6, 2016
  • Stypendium Istituto Italiano di Cultura w Warszawie, Istituto Europeo we Florencji, 2008
  • Stypendium doktoranckie, Instytut Sztuki PAN, 2007/2008
  • Diploma Honorificum Universitatis Studiorum Varsoviensis, 2006
  • Stypendium Ministra Edukacji Narodowej za wybitne osiągnięcia w nauce, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005/2006
  • Stypendium naukowe, Instytut Historii Sztuki UW, 2001–2006
 
  • Professor Dr. Jerzy Z. Łoziński Prize granted by the Association of Art Historians for co-authoring the series Polish Artistic Life Between 1944–1960, vol. 1-6, 2016
  • Scholarship granted by Istituto Italiano di Cultura di Varsavia, Istituto Europeo in Florence, 2008
  • Scholarship for Ph.D students granted by Institute of Art, Polish Academy of Sciences, 2007/2008
  • Diploma Honorificum Universitatis Studiorum Varsoviensis, 2006
  • Scholarship granted by Minister of National Education for outstanding achievements, Ministry of National Education and Sport, 2005/2006
  • Academic scholarship granted by University of Warsaw, 2001–2006
Członkostwo w stowarzyszeniach naukowych   Membership and service
  • European Network for Avant-Garde and Modernism Studies, członkini, 2020–
  • Polskie Towarzystwo Badań Teatralnych, członkini, 2014–
  • Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata, członkini, 2013– (vice-prezes Oddziału Warszawskiego, 2014–2016)
  • Stowarzyszenie Historyków Sztuki, członkini, 2006–
 
  • European Network for Avant-Garde and Modernism Studies, member, 2020–present
  • Polish Association for Theatre Research, member, 2014– present
  • Polish Institute of World Art Studies, member, 2013– present (vice head of the Warsaw Branch, 2014–2016)
  • The Association of Art Historians, member, 2006– present

 

Wybrane publikacje / selected publications

Książki / Books

  • Przed i po ”Wielkim Jutrze?” Zachęta i wystawy scenografii [Before and after ”The Great Tomorrow?” Zachęta Gallery and the exhibitions of scenography]. Warszawa: Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Instytut Sztuki PAN, 2019.
  • ”Ja byłam wolny ptak”. O życiu i sztuce Teresy Roszkowskiej [”I was free as a bird:” on the life and art of Teresa Roszkowska]. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2012.

Tomy pod redakcją i opracowania źródłowe / Edited volumes

  • ”Światła na wszystkie strony”. Prace ofiarowane Profesor Lidii Kuchtównie [”Lights in all directions:” the works dedicated to Professor Lidia Kuchtówna], redakcja Joanna Stacewicz-Podlipska, Ewa Partyga. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2019.
  • Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, t. 5: Rok 1951 [Polish Artistic Life Between 1944–1960, vol. 5: 1951], redakcja naczelna Anna Wierzbicka, redakcja i opracowanie Katarzyna Anna Kesling, Joanna Stacewicz-Podlipska. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2014.
  • Polskie życie artystyczne w latach 1944–1960, t. 1: Lata 1944–1947 [Polish Artistic Life Between 1944–1960, vol. 1: 1944–1947], redakcja naczelna Anna Wierzbicka, redakcja i opracowanie Barbara Wojciechowska, Grażyna Klukowska, Katarzyna Anna Kesling, Anna Agnieszka Szablowska, Anna Wiszniewska, Joanna Stacewicz-Podlipska. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2012.

Artykuły i rozprawy / Articles and chapters:

  • ”Very Up-to-Date Theatre Exhibition” Between a Crisis of Concepts and Kairos. W Crisis: The Avant-Garde and Modernism in Critical Modes, redakcja Sascha Bru, Kate Kangaslahti, Li Lin, Iveta Slavkova, David Ayers, 147–166. Berlin, Boston: De Gruyter, 2022.https://doi.org/10.1515/9783110773637-008
  • В «театральном театре» Тересы Рошковской. Тринадцать вопросов и двенадцать ответов [In Teresa Roszkowska's "theatrical theater". Thirteen questions and twelve answers]. W Польская художественная культура в историческом и современном контексте [Polish artistic culture in a historical and contemporary context], redakcja Светлов Игорь Евгеньевич, Люба Ивона, 246–282.  Москва: Гнозис, 2021.
  • ”«Carissimo Kurek», czyli o braterstwach awangardy [”Carissimo Kurek,” or on the Fellowship of Avant-Gardes]”. Pamiętnik Teatralny 67, nr 3 (2018): 205–212. https://doi.org/10.36744/pt.434
  • ”«Tam przemówi do mnie dusza Wołynia?» Scenografia polityki na Targach Wołyńskich w Równem w 1934 [”There the Spirit of Volhynia Will Speak to Me?” The Political Setting of the Volhynian Fair Held in Równe in 1934]”. Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 71, nr 3 (2017): 225–237. https://czasopisma.ispan.pl/index.php/k/issue/view/29/12
  • ”Formy, farsze i prawa syntezy czyli «chemia związków jakości teatralnych» według Witkacego [Forms, Stuffings and Laws of Synthesis, or ”the Chemistry of Theatrical Quality Complexes” According to Witkacy]”. Pamiętnik Teatralny 65, nr 4 (2016): 71–90.
  • ”Budowanie (z) siebie. Małgorzata Szczęśniak i indywidualizacja «przestrzeni doświadczenia» we współczesnej scenografii [Building (of) Oneself: Małgorzata Szczęśniak and Individualization of ”Space of Experience” in Contemporary Set Design]”. W Odsłony współczesnej scenografii. Problemy – sylwetki – rozmowy [Contemporary Stage Design: Problems – Silhouettes – Conversations], redakcja Katarzyna Fazan, Agnieszka Marszałek, Jadwiga Rożek-Sieraczyńska, 213–221. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
  • ”«Nic do patrzenia?» Odys i inni [”Nothing to Look At?” Odysseus and Others]”. Pamiętnik Teatralny 64, nr 3-4 (2015): 220–257.
  • ”Pokora i przekora: Teresy Roszkowskiej «nawiązywanie kontaktu ze sztuką zagranicą» [Humility and Contrariness: Teresa Roszkowska’s ”Making Contact with Art Abroad”]”. W Sztuka Europy Wschodniej: Искусство Bосточной Европы: Art of Eastern Europe, t. 3, redakcja Jerzy Malinowski, Irina Gavrash, Dominik Ziarkowski, 383–390. Warszawa-Toruń: Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata / Polish Institute of World Art Studies, 2015.
  • ”Puenta w «Świecie Jutra». O nowojorskich występach Polskiego Baletu Reprezentacyjnego [The Punch Line in the ”World of Tomorrow:” On the New York Performances of the Polish Representative Ballet]”. W Międzynarodowa wystawa ”Świat Jutra”, Nowy Jork 1939. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN, Warszawa, 23–24.11.2009 [1939 New York World’s Fair: Conference Proceedings, Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Warsaw, 23–24.11.2009], redakcja Joanna M. Sosnowska, 230–242. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2012.
  • ”Adam Kilian. Afirmacja piękna, radości i formy [Adam Kilian: Affirmation o Beauty, Joy and Form]”. W Adam Kilian. Fascynacje [Adam Kilian. Fascinations], redakcja Aleksandra Rembowska, 207–218. Warszawa: Teatr Lalka, 2015.
  • ”«W filmie to nigdy nie wiadomo…» Teresy Roszkowskiej bitwy o kadr [”You Never Know in Film…” Teresa Roszkowska’s Battle for a Film Frame]”. Kwartalnik Filmowy, nr 74 (2011): 166–185.
  • ”Opera ze «znakiem fabrycznym» Schillera. Teresy Roszkowskiej i Aleksandra Bardiniego spotkania «na planie partytury» [Opera with Schiller’s ”Brand” on it: Teresa Roszkowska’a and Aleksander Bardini’s meetings on ”the Score Level”]”. Pamiętnik Teatralny 59, nr 3-4 (2010): 368–296.
  • ”Szczęśliwy filmowiec czyli «Edison» znad Wisły [The Happy Filmmaker, or ”Edison” from Somewhere on the Vistula]”. Kwartalnik Filmowy, nr 71-72 (2010): 291–305.
  • ”HollyWooden Heart. Filmowa kariera Elvisa Presleya [HollyWooden Heart. Elvis Presley’s Film Career]”. Kwartalnik Filmowy, nr 66 (2009): 108–126.
  • ”«Przemiłe poselstwo» w Teatrze Mogador – paryski debiut Polskiego Baletu Reprezentacyjnego [”Very Pleasant Envoy” at the Mogador Theatre: Paris Debut of the Polish Representative Ballet]”. W Wystawa paryska 1937. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN, Warszawa, 22–23.10.2007 [International Exposition of Art and Technology in Modern Life, Paris 1937: Conference Proceedings, Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Warsaw, 22–23.10.2007], redakcja Joanna M. Sosnowska, 222–232. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2009.
  • ”«Już jestem taka rogata». Scenografia Teresy Roszkowskiej w pierwszej powojennej dekadzie [”I’m Such a Wild One:” Teresa Roszkowska’s  Scenography in the First Post-War Decade]”. Pamiętnik Teatralny 57, nr 3-4 (2008): 360–381.
  • ”Film i telewizja w twórczości Jana Marcina Szancera [Film and TV in Jan Marcin Szancer’s Work]”. Kwartalnik Filmowy, nr 57-58 (2007): 332–354.

Recenzje / Reviews:

  • ”Myśli i znaki. Symboliczne światy Jerzego Juka Kowarskiego [Thoughts and Signs: The Symbolic Worlds of Jerzy Juk Kowarski]”. Recenzja Zabawy w teatr [Playing with Theatre], redakcja Dorota Buchwald, Ewa Dąbek-Derda, Jerzy Juk Kowarski. Teatr, nr 3 (2013): 81–83.
  • ”Ślady po (nie)obecnym. W bestiarium Małgorzaty Szczęśniak [Traces of the (not) present. In Małgorzata Szczęśniak’s bestiary]”. Recenzja wystawy Pojawia się i znika. Archeologia scenografii Małgorzaty Szczęśniak [Appears and disappears: Archeology of Stage Design by Małgorzata Szczęśniak]”, Teatr Nowy w Warszawie, 12.07–31.08.2013. Teatr, nr 11 (2013): 42–44.


 

wróć
Stopka adres

Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, ul. Długa 26/28, skr. poczt. 994, 00-950 Warszawa, tel. (22) 50 48 200, fax (22) 831 31 49, e-mail: sekretariatispan@gmail.com, NIP 525-000-85-48, REGON 000325794, konto w płatnościach krajowych BANK  BGK 18 1130 1017 0020 1466 5620 0001, konto dla wpłat z zagranicy BANK BGK IBAN PL 18 1130 1017 0020 1466 5620 0001 SWIFT GOSKPLPW

Polska Akademia Nauk Komitet Nauk o Sztuce PAN Europeana Connect Europeana
© 2025 Instytut Sztuki PAN
Nota Prawna Impressum
Projekt i wykonanie Kompan.pl